Machnij ręką, powiększ próbkę
24 marca 2011, 16:35Fiński Instytut Medycyny Molekularnej (FIMM) i firma Multitouch stworzyły mikroskop kontrolowany ruchami dłoni i palców. Połączono dwie technologie: wirtualnej mikroskopii sieciowej (WebMicroscope) i wielkoformatowego wyświetlacza wielodotykowego.
Microsoft zdradza szczegóły techniczne konsoli Xbox X. Szykuje się wiele interesujących zmian
25 lutego 2020, 10:03W grudniu Microsoft pokazał, jak będzie wyglądała jego najnowsza konsola Xbox X. Teraz z firmowego bloga możemy dowiedzieć się znacznie bardziej interesujących rzeczy – jak będzie zbudowana wewnątrz.
Rzeczywistość wirtualna kontra ból
24 lipca 2006, 11:57Przez ponad dekadę badano i z powodzeniem wdrażano w praktyce klinicznej metodę walki z bólem zwaną techniką dystrakcji, czyli rozpraszania uwagi. Zdecydowano się na zastosowanie dystrakcji, ponieważ uważa się, że dużą rolę w percepcji bólu odgrywają czynniki psychologiczne. Stopień zwracania uwagi na bolesne bodźce wpływa na to, jak duży ból się odczuwa.
Minister finansów zwolennikiem wirtualnej waluty?
8 sierpnia 2014, 09:24George Osborne, brytyjski minister finansów, oświadczył, że wierzy w przyszłość wirtualnych pieniędzy i chciałby, żeby Wielka Brytania stała się światowym centrum handlu wirtualną walutą. Kierowany przez Osborne'a urząd prowadzi właśnie studium, mające dać odpowiedź na pytanie o sposób funkcjonowania wirtualnej waluty na skalę globalną.
DARPA buduje Matriksa
8 maja 2008, 12:32DARPA (Agencja Badawcza Zaawansowanych Projektów Obronnych) ujawniła szczegóły projektu National Cyber Range. Wynika z niego że DARPA pracuje nad stworzeniem... Matriksa.
Gry karciane tak samo skuteczne jak gra na Wii
28 czerwca 2016, 11:36Poprawiając możliwości ruchowe, proste gry karciane mogą pomóc w rehabilitacji pacjentów po udarze. Kanadyjscy naukowcy dodają, że równie dobrze sprawdzają się w tej roli jenga, bingo czy gry na konsole.
Nowa metoda defibrylacji
22 lipca 2011, 10:27Amerykańsko-niemiecko-francuski zespół naukowców opracował nową metodę defibrylacji, podczas której zużywa się o 84% mniej energii, co ogranicza bolesność i uszkodzenia powodowane przez ten zabieg.
Możemy wirtualnie zwiedzać miejsce, które przez 16 000 lat widziało jedynie 50 osób.
21 kwietnia 2020, 11:46W ciągu ostatnich 16 000 lat jedynie 50 ludzi odwiedziło Dolną Galerię systemu jaskiń La Garma. Dzięki temu zachowało się tam wyjątkowe podłoże z okresu paleolitu, które od 25 lat jest przedmiotem badań paleoantropologicznych. Dzięki nowoczesnej technologii już teraz możemy zwiedzać tę wyjątkową jaskinię.
Xbox 360 sprzętem rehabilitacyjnym
31 sierpnia 2006, 11:03Zespół z Rutgers State University ze stanu New Jersey wykorzystał zmodyfikowaną przez siebie konsolę Xbox 360 do stworzenia taniego urządzenia przydatnego w leczeniu osób po przebytych zawałach serca. Konsola Microsoftu ma pomóc chorym, którzy wymagają rehabilitacji dłoni.
Wirtualna wspinaczka na szczyt Everestu
19 sierpnia 2014, 06:23Organizacja charytatywna American Himalayan Foundation Sherpa Family Fund stworzyła interaktywną witrynę Everest Avalanche Tragedy, dzięki której można cyfrowo wspiąć się na Mount Everest. Fundacja chce w ten sposób upamiętnić i zebrać fundusze dla rodzin 16 Szerpów, ofiar tegorocznej lawiny. Inicjatywę wspierają Discovery oraz podróżnik Joby Ogwyn.